Welcome to your
customer centricity
FutureXL
Slider
Welcome to your
customer centricity
FutureXL
Slider

  • Digitale leiders kennen hun klanten beter.

  • Gebruik digitale technologie voor een focus op klantervaring.

  • Richt de operatie in op de totale klantbeleving om verwachtingen te overtreffen.

Tevreden klanten

Een goede aansluiting van de portfolio op de klantvraag is randvoorwaarde voor het voortbestaan van een organisatie. De uitdaging is om precies die diensten te leveren (of meer) die volledig voldoen aan de klantbehoefte. Indicatoren om dit te toetsen zijn waarden als marktaandeel, omzet en marge, maar klanttevredenheid en de NPS zijn ook belangrijke graadmeters.

Klanten worden echter continue in verleiding gebracht door nieuwe invloeden en innovaties. De uitdaging om de klant de ultieme beleving te bezorgen was groot maar wordt steeds groter. Veranderingen in wensengedrag en disruptieve ontwikkelingen van concurrenten verstoren de markt continue, ook jouw markt. Het afbreukrisico van een vertraagde executie van nieuwe ideeën is daardoor groot.

Gezien de snelle verandering in voorkeuren in een digitale markt is het verstandig om die markt continue te monitoren en daarop in te spelen. Digitale leiders kennen hun klanten beter. Ze maken gebruik van analytics om meer en beter te segmenteren en voeren ook vaker marktonderzoek uit. Ook gebruiken ze vaker digitale technologie om verschillende digitale kanalen te verbinden (omnichannel). Een focus op klantervaring met bijbehorende procesoptimalisatie en inzet van digitale tools leidt ertoe dat de organisatie op elk moment snapt waar een klant naar op zoek is en dit (of meer) kan leveren.

FutureXL helpt jou om de operatie in te richten op de totale klantbeleving. Hierdoor kan jouw organisatie niet alleen jouw klanten beter bedienen, maar ben je ook in staat om verwachtingen te overtreffen. En dus tevreden klanten te hebben en te behouden. Door ook in jouw strategie de klant centraal te stellen ontstaan er mogelijkheden voor een continue groei van het aantal klanten in de toekomst.

Herkenbaar? Ik kom graag bij je langs om hierover eens verder te praten. 

→ Flip Houtman
06 51 57 75 41
flip@futurexl.nl

Herkenbaar? Ik kom graag bij je langs om hierover eens verder te praten. 

→ Flip Houtman
06 51 57 75 41
flip@futurexl.nl

Tevreden klanten

Door de digitale transformatie zijn de mogelijkheden om de klantrelatie te verbeteren enorm. Als organisatie ben je hierdoor in staat om de klant centraal te stellen, zowel in strategie als in operatie. Waar ga jij beginnen?

Digitaal Leiderschap

Het succes van digitaal leiderschap staat of valt met de competenties van de leider. Door de schaarste aan talent, de agile werkmethodes en complexe organisatie-structuren zijn totaal andere competenties nodig. Heb jij het in je?

Cultuur

De opkomst van nieuwe technologieën, de adoptie van de visie, waarden en leiderschap die nodig zijn om een digitale winnaars-cultuur op te bouwen vragen verandering van de cultuur van de organisatie. Is jullie cultuur al futureproof?

Innovatie

De adoptie van cloud, automatisering van werk- en IT-processen, de inzet van data en algoritmes, robotisering van handmatige processen en de integratie van IT en operationele technologie. Innovatie is in het nieuwe DNA van elke organisatie verweven. Is jullie DNA voldoende innovatie-gedreven?

Tevreden klanten

Door de digitale transformatie zijn de mogelijkheden om de klantrelatie te verbeteren enorm. Als organisatie ben je hierdoor in staat om de klant centraal te stellen, zowel in strategie als in operatie. Waar ga jij beginnen?

Digitaal Leiderschap

Het succes van digitaal leiderschap staat of valt met de competenties van de leider. Door de schaarste aan talent, de agile werkmethodes en complexe organisatie-structuren zijn totaal andere competenties nodig. Heb jij het in je?

Cultuur

De opkomst van nieuwe technologieën, de adoptie van de visie, waarden en leiderschap die nodig zijn om een digitale winnaars-cultuur op te bouwen vragen verandering van de cultuur van de organisatie. Is jullie cultuur al futureproof?

Innovatie

De adoptie van cloud, automatisering van werk- en IT-processen, de inzet van data en algoritmes, robotisering van handmatige processen en de integratie van IT en operationele technologie. Innovatie is in het nieuwe DNA van elke organisatie verweven. Is jullie DNA voldoende innovatie-gedreven?

X