Teamleider kwartiermaker tactische inkoop



Over de functie

Bij de afdeling inkoop zijn we op zoek naar een teamleider kwartiermaker tactische inkoop die het team coachend ondersteunt bij de uitvoering van de taken en bij het (mede) implementeren van relevante onderdelen van het transitie programma inkoop.

De inkooporganisatie is zich sterk aan het professionaliseren. Strategisch inkopen wordt steeds belangrijker om onze rechtmatigheid maar met name ook de doelmatigheid van onze inkopen te kunnen verbeteren, Daarnaast blijft het ook een uitdaging om de tactische inkopen te kunnen realiseren. Dat betekent ook slimmer aanbesteden, meer grotere raamovereenkomsten bijvoorbeeld.
De inkooporganisatie zit in een veranderingstraject. Van reactief naar pro-actief en van van jij-ik/wij-zij naar een sterker samen, een sterke samenwerking met de organisatie, heldere lijnen en verantwoordelijkheden, en rolvastheid om die rechtmatigheid en doelmatigheid te verbeteren. Categorie management wordt voor de inkooporganisatie de komende tijd verder ingevoerd.

Als teamleider en kwartiermaker tactische inkoop ben je verantwoordelijk voor het aansturen van een team van 16 inkoopadviseurs, waarbij de focus ligt op het coachen en ondersteunen van het team en het (mede) implementeren van relevante onderdelen van het transitie programma inkoop.
Het tactisch team is verantwoordelijk voor het uitvoeren van alle inkooptrajecten, van werken op het gebied van leidingwerken en dijkverzwaringen, grondstoffen voor drinkwater, IV en ICT, tot en met schoonmaak en catering. Tevens verantwoordelijk voor alle aanbestedingen.

Waarom kwartiermaker?
Recentelijk is gestart met de transitie van de inkoopfunctie (transitie inkoopprogramma) met als doel om de toegevoegde waarde van de inkoopfunctie te vergroten. De transitie omvat het verbeteren en borging van de inkoopprofessionaliteit en de beoogde efficiency verbeteringen en procesoptimalisatie. En het vorm en inhoud te geven aan de samenwerking met de afdelingen en het gefaseerd opbouwen van categorie management. Deze transitie zal de nodige verandering voor het team tactische inkoop betekenen en daarmee ook extra en andere aandacht vanuit de teamleider vragen bij het organiseren, ontwikkelen, structureren en begeleiden.

Taken en verantwoordelijkheden:
Je voert het HRM beleid uit waaronder aanname van personeel en het voeren van voortgangs- en ontwikkelgesprekken
Draagt zorg voor een productief team
Je coacht de teamleden naar gelang behoefte
Bent sparringpartner bij complexe aanbestedingen en issues
Ondersteunt proactief het veranderingsproces op het gebeid van samenwerking met de business
Draagt op een actieve wijze, samen met de programma manager transitie inkoop en hoofd afdeling inkoop, bij aan de realisatie en implementatie van de samenwerking met de business en categorie management
Als teamleider kwartiermaker tactische inkoop maak je onderdeel uit van het MT inkoop
Je rapporteert aan het hoofd Inkoop over de uitvoering en voortgang van de operatie en de beoogde tactische transitie onderdelen

Knock out criteria:
Aantoonbaar ruime ervaring met leidinggeven aan professionals
Aantoonbaar WO werk- en denkniveau
Je hebt voldoende kennis van de EU-regelgeving (inkoop) om professionals te kunnen aansturen / coachen

Verder heb je:
Kennis en ervaring met categorie management
Meerjarige leidinggevende inkoop ervaring bij een netwerk en/of technisch non profit organisatie
Kennis en ervaring met verandermanagement
Ervaring met leidinggeven in een complexe organisatie

Uren per week: 32 – 36

 

OPDRACHT SPECIFICATIES
Soort: Interim
Regio: Amsterdam en hybride
Categorie: Teamleider
Tarief: € 115
Uren per week: 36
Startdatum: 01-05-2024
Einddatum: 01-05-2025
Intakegesprek: 15-04-2024
Sluitingsdatum: 08-04-2024
Optie tot verlening: Ja
Terug naar vacatures

JOUW CONTACTPERSOON VOOR DEZE OPDRACHT IS: Corina

Corina heeft zich, met haar 30 jaar ervaring binnen de iintermediair branche, bewezen als een inventieve recruiter. Binnen haar voorgaande functies was er altijd sprake van een bepaalde mate van snelheid en resultaatgerichtheid. Corina zorgde ervoor dat de processen werden geoptimaliseerd, implementeerde verbeteringen om efficiënter te werken, haalde kosten uit de keten en bewerkstelligde een gezonde groei.

Corina heeft een resultaatgerichte, commerciële instelling en besteedt altijd veel aandacht aan de opbouw van haar aanbieding aan de klant. Klanttevredenheid is een belangrijk thema voor haar.

Corina

ZO WERKT ONZE DIENSTVERLENING

Omdat het proces verloopt via een aanbesteding is het belangrijk dat je een goede kans maakt om de opdracht te winnen. Bij een match starten we het offertetraject, bij twijfel laten we dit binnen 1 werkdag weten.

  • We beoordelen je CV om te zien of er een match is.
  • We controleren of je voldoet aan de eisen en wensen.
  • We onderzoeken op basis van data of je gewenste tarief concurrerend is.

INTRODUCTIE BIJ DE OPDRACHTGEVER

Veel van onze procedures verlopen via een aanbesteding. De eerste introductie doen wij daarom altijd op papier.

  • We werken samen een offerte uit waarin we toelichten waarom jouw profiel aansluit op de gestelde eisen en wensen.
  • We verzamelen de benodigde stukken indien gevraagd zoals referenties, diploma’s, motivatiebrief en VOG.
  • Op basis van data bepalen we een kansrijk uurtarief voor de offerte. Jij hebt zelf natuurlijk het laatste woord in het biedingstarief.

AAN DE SLAG

Wij houden van eerlijk en transparant zaken doen. Als je aan slag gaat op een interim opdracht via FutureXL hanteren we de volgende voorwaarden:

  • We vragen 10% marge over het aangeboden uurtarief voor de duur van de opdracht, met een minimum van €10,-. Bij verlengingen hanteren we gelijke voorwaarden.
  • We betalen je factuur binnen 7 dagen na ontvangst van de opdrachtgever, je hoeft dus niet op je geld te wachten!
INTERESSE IN DEZE OPDRACHT? REAGEER DIRECT!

Stuur ons je CV met een uitgebreide motivatie. Wij kijken ernaar uit om verder met je kennis te maken.